en dröm

varför är det så svårt att be om hjälp? jag vet att jag behöver hjälp, men samtidigt vill jag inte inse att det har gått så långt. jag vill vara den glada, söta, starka och utåtriktade tjejen som alla tror att jag är. jag vill inte att fasaden ska rasa. men sanningen är att den rasade redan för länge sen.

all min energi går åt att hålla fasaden uppe när jag är bland folk. när jag kommer hem till min ensamhet och min säng full av ångest spelar ingenting någon roll längre. tårarna kommer tillbaka, likså ångesten och längtan efter mer smärta. jag får aldrig nog. jag försöker alltid hitta nya sätt att skada mig själv på. både fysiskt och psykiskt. det har blivit som en jakt för mig. och den jakten tar aldrig slut. för att så länge jag har jakten kvar har jag någonting att hålla fast vid.

jag vill inte vara så självisk och släppa taget. jag vill fortfarande finnas för henne som faktiskt behöver mig. men hur ska jag kunna trösta henne när jag inte ens kan trösta mig själv? hur ska jag kunna vara en bra vän när jag knappt orkar andas? jag kan inte rädda henne. jag kan inte rädda mig själv. jag kan inte rädda någon och ingen kan rädda mig.
"she shines in a world full of ugliness, she matters when everything is meaningless" ♥

jag har tappat greppet och jag vet inte hur jag ska hitta vägen tillbaka. jag har gått vilse i kaoset. jag kan gå höger, jag kan gå vänster, jag kan gå framåt eller bakåt, men var jag än går är det aldrig rätt väg. för min väg, den har suddats ut. den finns inte på kartan längre. kanske har den aldrig funnits..

ibland är det svårt för mig att veta vad som är verkligt och vad som är overkligt. därför är det lättast att fly från verkligheten och leka med drömmarna. tankarna. den eviga smärtan. jag har aldrig någonsin bett om att få leva i verkligheten. det enda jag ber om är att få komma bort. långt bort från verkligheten. bort från alla lögner och all falskhet. alla krav och måsten. alla ord och tankar. alla ansikten och kroppar. jag vill bort härifrån, jag vill till en plats långt bort från alla jag känner. jag vill ligga i en säng någonstans ensam med massa kuddar och filtar. mina tårar och mitt blod överallt. min musik och mina böcker. coca cola och cigaretter är min diet.
den drömmen är också rätt värd att hålla fast vid. För en vacker dag kommer den..

Allmänt | |
Upp