Djupare än någonting annat



Om åtta dagar är ni här hos mig igen. Jag kan knappt vänta. Längtar efter er så in i helvete. Behöver Vanessas glädje, behöver din kärlek, behöver er luft för att andas. Behöver hålla om er för att påminna mig själv om att ni är min verklighet. Behöver ha er nära för att förstå att även jag har en mening i mitt liv. Behöver få er att förstå att ni är det finaste jag har och det enda som ger mig styrka att fortsätta kampen mot ljuset. Ni ger mig styrka. Ni ger mig hopp. Ni ger mig glädjen och kärleken. Ni är lyckan jag önskar att jag hade vid min sida varje dag av mitt liv. Ord är endast överflödiga, det har vi lärt oss. Men orden är mina att ge till dig. Jag ger dig orden för att jag inte kan ge dig mer än så när vi är så långt ifrån varandra. Jag ger dig orden för att det är det jag är bäst på, det vet du.

Kärleken är verkligheten. Vänskapen är sanningen. Bandet är för evigt.
Saknaden är hotet. Ensamheten är vår fiende. Avståndet är kriget.
Men styrkan och hoppet är guiden som för oss tillbaka. Som får oss att hitta tillbaka till vår väg. Vägen där vi möts och lever sida vid sida i en dröm som inte var sann. I en dröm som är värd att drömmas. En dröm som en dag blir verklighet. Vi är envisa, vi är starka, vi är själsfränder.


Allmänt | |
Upp