02:51

Jag vet inte vad jag gör vaken. Jag borde somnat för länge sen. Imorgon är det dags för skola igen efter tre veckors lov. Ser inte fram emot det. Började äntligen njuta av att vara ledig. Men nu börjar allvaret igen och det behövs faktiskt. Det har blivit för mycket lek på sistone.
Jag ska upp klockan åtta och klockan är redan kvart i tre. Förstår inte varför jag inte kan sova. Vägrar ta propavan, då vaknar jag ju aldrig imorgon. Men det är ju trots allt på nätterna jag tänker som mest. Tänkte skriva bäst, men jag tror inte att tankarna på natten är så bra. Jag kommer aldrig fram till något vettigt. Och samtidigt är jag bakfull, trött som fan då jag endast sov tre timmar i natt, har ont i hela kroppen efter nattens äventyr. Buhu, stackars mig. Nej, inte riktigt. Nu skriver jag bara skit som vanligt. Vet inte ens vad jag ska skriva, jag vill bara skriva nånting. För jag kan verkligen inte sova. Jag har lagt mig flera gånger och bara rullat runt. Ögonlocket vill inte ens vara stängda, jag märker knappt själv men dom bara öppnas. Sjukt..

Livet är ingen lek, livet är ingen fest. Livet är definitivt ingen dans på rosor. Den som påstår det måste vara hög på någonting jag inte har testat än. Men jag älskar att jag måste kämpa för att överleva, kämpa för allt. Det är jag. Det är mitt liv.

Vad som snurrar i mitt huvud just nu? Allt och ingenting. Jag är varken glad eller ledsen. Jag är totalt likgiltig. Tom på ett sätt, men ändå inte. Jag känner ingenting. Jag bara är. Jag försökte känna efter i natt när jag var där, men det fanns inget att känna. Det fanns inga känslor att hämta. Vilket gjorde mig väldigt nöjd. Om det hade kommit känslor hade jag suttit här med ångest och skrivit nånting heeelt annat. Tack gode gud att jag slipper det. Nu måste jag sluta snacka skit och sluta skriva. Måste sova. En cigarett i kylan insvept i en filt nu, sen sängen där min nalle och min kossa väntar.
Allmänt | |
Upp