Whatever words I say

I slutet är vi alla ensamma. Vi föds ensamma och vi dör ensamma. Varför kämpa hela livet för att fylla våra tomrum med människor och ting? I slutändan är allting bara svart och ett stort äckligt vakuum. Vi gör saker ensamma, vi tar våra beslut ensamma, vi går igenom saker ensamma, vi är ensamma. Ingen kan någonsin känna det du känner, ingen kan någonsin förstå det du är, ingen kan någonsin ge dig det du vill ha. Det finns bara du. Ensam. Vi tror att vi har så mycket, men vi är ensamma. Ingen kan någonsin känna någon annan helt och hållet, ingen kan någonsin förstå någon annan helt och hållet, ingen kan någonsin lita på någon annan helt och hållet. Du känner dig själv, du förstår dig själv och du litar på dig själv. Det är så man tar sig igenom livet. Jag har slutat leva, jag försöker bara överleva. Jag älskar alla mina nära och kära och är otroligt tacksam för allt, men oavsett så är jag alltid ensam. Jag känner mig ensammast i världen.

| |
Upp