I thought it was easy, but no one believes me.

Om ändå, om ändå.. Hur kan jag förklara? Jag vet inte. Jag är här, men jag är inte här. Jorden fortsätter att snurra medan jag står still. Ingenting har förändrats trots att allt har förändrats. Ingenting är detsamma fast det ändå är det. Dagarna passerar utan att lämna något avtryck, varje dag är den andra lik. Enformigt, menlöst, tråkigt, meningslöst. Det händer saker hela tiden, men ingenting HÄNDER. Vad väntar jag på? Livet har redan börjat, det blir inte bättre än såhär. Höjdpunkten har redan passerat. Det var allt.
Varför blir jag så mörk när jag egentligen mår så bra?
Tårar strömmar nerför mina kinder och jag vet inte varför. Kanske för livet, för helvetet, för dig, för dom andra, för allt som en gång var och fanns, för allt som finns som kommer att försvinna. Kanske för kärleken, för ensamheten, för smärtan, för glädjen. Kanske för ingenting alls.
Jag önskar att jag kunde ta emot allt fint som skickas åt mitt håll, önskar att jag för bara en sekund kunde sluta tänka och bara vara, bara leva. Ta vara på allt vackert runt omkring mig, uppskatta det fina ni visar mig, ta åt mig av kärleken och glädjen, se det fina i enkla ting.
Jag kan inte, varför kan jag inte? Är jag dömd att alltid känna såhär på grund av mitt förflutna? Kommer ärren att äta upp mig levande? Kommer jag att gå sönder inifrån och ut? Jag har förlåtit, räckte inte det?
Jag har fått något som inte alla får, jag får uppleva något som inte alla får chansen att uppleva. Jag är lycklig, men jag kan inte acceptera att jag förtjänar detta. Allt jag gjort, allt som hänt. Hur skulle du någonsin kunna förstå? Skulle du älska mig om du visste? Smärtan, ångesten, skammen.
Rädslan att förlora dig är enorm. Ingenting gör mig så rädd som tanken på att förlora dig. Jag vill hålla i dig så hårt, men jag är rädd att du ska gå sönder, gå upp i rök, bli till aska i min famn. Håll i mig, ge mig verkligheten, led mig hem, gå aldrig, läppar, händer, hjärtslag, andetag, närmare, släpp inte mig, håll i mig hårt.






Allmänt | |
Upp