Take my eye and my whole heart.

Det brinner. Det brinner och ingen kan släcka elden. Jag vet att ni försöker, jag ser hur ni anstränger er. Förlåt, men det är inte tillräckligt. Det är inte erat fel. Felet ligger hos mig, i min själ, i mitt hjärta, i min längtan. Jag längtar ut, längtar iväg, längtar vidare. Jag har fastnat och jag vill komma loss. Det här duger inte. Det här tömmer mig på allt jag vill och drömmer om. Det här äter upp min passion, min mening. Jag vägrar att ge upp min dröm. Det är allt jag har kämpat för, allt jag någonsin velat. Jag har överlevt så mycket, just för att komma dit. Jag har uppoffrat så mycket, just för att få uppleva min dröm.
Det är bortom erat förstånd, det är bortom allt ni någonsin har fått lära er. Jag föddes in i en tid som inte är min, en tid som jag drömmer om att lämna. Jag lever genom böckerna, genom musiken. Det är endast där jag känner mig förstådd. Där känner jag samhörigheten och kärleken. Jag är en i gänget, jag har äntligen hittat hem. Där delar vi våra bördor och sorger. Där finner vi allt det där som vi har längtat efter.
Men ännu är det bara en dröm. Jag tänker att jag fortfarande har tid. Jag tänker att livet inte har börjat än. Jag tänker att den där drömmen väntar på mig. Men under tiden jag tänker detta inser jag att det rinner som sand ur mina fingrar, det kanske försvinner inte jag ens hinner uppleva det. Livet har börjat, livet väntar inte på någon. Jag måste våga, jag måste börja. Jag är redo. 





| |
Upp