tillbaka

jag kan med ett leende säga att jag mår bra just nu. jag kan inte säga att det kommer hålla för evigt, men för stunden känns allting bra. jag andas regelbundet och jag njuter av varje andetag. jag älskar igen och jag känner glädje. jag vet att jag lyser i mitt kaos.

älskade vänner:
jag andas genom era lungor, jag andas luften ni ger mig. ni är min styrka, ni är mitt hopp. det är tack vare er jag kan le och skratta utan att känna mig skyldig, utan att känna ångesten krypa upp i halsen. jag vågar äntligen skratta helhjärtat. jag kan pusta ut nu, släppa taget och gå vidare. det som har hänt har hänt och ingenting kan förändra det. ni fick mig att se att det även finns en värld bakom vansinnet och kaoset. en vacker värld fylld av lycka och kärlek. skratt och leenden. vackra ord och vackra ting. och framför allt vackra vänner. vackra vänner kan aldrig bota ångesten, men dom kan dämpa den så in i helvete. nu har jag bara ångest på nätterna. ofta drömmer jag mardrömmar. vidriga, hemska mardrömmar som tar mig tillbaka till vansinnet. men så fort jag vaknar tänker jag på det vackra jag har och håller ett hårt grepp om mitt liv.
jag vägrar förlora kontrollen igen. jag vill leva.
Allmänt | |
Upp